Häst är bäst. Ingen protest!
ITT: Hästar
Det här är en (1) liten häst. Ganska fin om du fråar mig.
Fett bra med hästar
>>18018
Nej, Couralino.
>>18020
Hur fan vet du det? :o
>>18020
Hur är Couralino då?
>>18097
Rogge?
>>18097
Steve Wounder Horseé?
Det är in favorit häst. I trådens tradition vet jag inte vad den heter.
Den här hästen tillhör rasen "Bump häst". Den hästamar ifrån internet där den äter gräs och hö eller något sånt, typ. Fan vet jag.
Det här är ingen häst utan en hest. Vad är skilnaden?
När brunte är på mackan är det fest.
tsäh rä tsäb!
>>19840
Shit va likt!
>>19840
Vilka är det?
>>18945
Fel tråd bror.
Hitta den här hästen i en annan tråd, men det värkar som någon redan har postat den här, men jagf har jobbat så pass mycket så jag pstar den ändå.
Vad är grejen med hästsex igenkligen? man fistar dem typ dagligen när de är gravida. Vem fan bryr sig om någon liten kuk igenkligen?
>>20359
Man trycker upp en hand i röven för att kontrollera hur det går för fölet där inne. En hästs tjocktarm ligger väldigt nära livmodern.
>>20420
Varje dag? Så länge stoet är friskt gör man det bara en gång, för att kolla om stoet är dräktigt.
>>20449
Ja, men det är precis som i visan:
Vi kan låtsas att du är sjuk
så tar jag tempen med min kuk
För att förenkla situationen för alla, har jag tagit mig friheten att utforma ett infogram.
Hoppas att alla förstår nu.
>>20468
Bra gjort. Problemet är bara att de som anser att det senare är mord tror att fisk är fyrkantiga pinnar och att kakor är mord. För de arbetar ju för att man inte skall få använda sig av spö och sporrar när man manar på hästen.
>>20469
Folk under 18 borde inte få använda spö och sporrar i mitt tycke, även om många klarar av det. Självklart finns det myndiga människor som heller inte borde få använda det, men ponnyryttare och ponnymorsor har dåligt rykte av en anledning.
Det finns för mycket idioter som inte borde få vistas nära djur över huvud taget, som inte inser det själva och aldrig kommer inse det.
Och apropå bilden ovanför. Jag anser att det är en aning värre att utnyttja ett djur för egen sexuell njutning än för att kolla så stoet inte har kastat fölet och därmed kan ta skada.
>>20474
Problemet är inte det, utan att de utan empirisk erfarenhet av ridning säger att slaginstrument = slå hela tiden.
Sedan så kan man tycka vad man vill om djursex. Men skadeverkningar är ett ickeargument.
Men å andra sidan så lever vi i ett land där de som får sina får rivna av "Vargen" är offer och inte idioter som inte kan ta hand om sin egendom. Liksom åsnor är perfekta fårvaktare.
ljudböker.
Jag brukar alltid se hästar som djur som är konstant självmedvetna att dom är hästar. Och tänker i bannorna "I am a horse" I'm a Hooooooooorse" "horsie horse".
Vad tror ni?
>>21399
Vad gör du om det börjar brinna?
>>21690
Hestar brukar springa in i elden igen. De är knäppa, men det är så de kan göra.
>>21780
Ok.
Ryttarstadion AB hyrde ut till både Stockholms Ridskola och Östermalms Ridskola. Men då de höjde hyran så var båda skolorna tvungna att flytta och Swartlings tog över. Östermalms Ridskola flyttade utan prut, medans Stockholms Ridskola tänker stanna kvar tills det blir domstolsbeslut på det, typ. (Var visst ngt muntligt avtal med kommunen eller så.)
Senaste lustiga vändningen är att Jan Askered från Östermalms Ridskola har polisanmält Swartlings för att de saknar tillstånd att driva ridskola, att ventilationssystemet inte duger. Och då kommer vi till den riktigt roliga punkten, nämligen att när Cint.se var en riktig betygssite (och inte den där bleppiga skiten som dammsuger nätet på allt från Café Muttern till Libyens ambassad till slutenvården i Vantör och sedan har mage att be folk om att sätta betyg) så framfördes just kritik mot det bristande underhållet på just Östermalms Ridskola. Kärnan var väl vill väl men levererar ej och att det var ett långsamt förfall. Så det vore ju kul att se om det blir en motanmälan som tack för vanskötseln.
Sedan så skall det visst ha varit så att någon anhörig till Swartlings hade varit med och fattat beslut om upphandlingen, typ. Men jäv eller ej så besvarar det inte frågan varför Ryttarstadion AB öht samtidigt hyrde ut samma relativt lilla anläggning till två olika ridskolor.
Hoppas verkligen inte att Ryttarstadion AB ballar ur och hyr ut till en till ridskola igen. För om 1 st entitet kan producera 1 enhet nytta från 1 enhet egendom så betyder det inte att 2 st entiteter producerar totalt 1 enhet nytta från varsin 0,5 egendom.
Och visst, ridlektioner för vuxna hos Swartlings är ca hundringen dyrare än hos Stockholms Ridskola. Men givet att de är villiga att ta mot mig med "bara" 1,5 års riderfarenhet*, att kommunikationerna är bra, att anläggningen fräschas upp och att de (hoppeligen) slipper synka verksamheten med en annan ridskola så är det fan värt det.
*) Just det där med vuxna nybörjare och ridlektioner är en ganska trist historia i Stockholm. Färingsö Ridskola har väl gjort det till sin grej, bara att de är hopptokiga på det dåliga sättet. Annars är det halvt bisarrt med oändliga kötider osv.
Om Östermalms Ridskola:
http://www.direktpress.se/ostermalmsnytt/Arkiv/Artikla
r/2011/10/Nu-vraks-ridskolorna/
Från kommentarsraden:
>Anna 2011-10-08 23:36:45
>Bra!
>Jätttebra att den läggs ner. Hästarna mår inte bra. Nästan varje lektion åker nån av och hästarna bits och sparkas. Det är tecken på att de inte mår bra!
Lol...
Jag såg Spirit: Stallion of the Cimarron igår. Sjukligt bra film!! Se den!
>>21884
Även om man inte gillar hästar (lol, så klart man gör) så borde man se den.
>>21962
Vad fan är det för djävla CP-stigbyglar?
Nu finns det tydligen en ponny tråd också! Men det är helt ok. Men vad är skillnaden?
>>22162
Heroes of Might and Magic IV är mycket bättre. Enhöringar och Mardrömmar är bara för coola.
HIMLEN
http://www.hastspel.net/
>>22216
Fuck. Sket i jobbet idag för att spela i stället.
>>22240
Haschrökare.
Glorious master race of the universe.
Förslava människor. Äldre än en old ones.
Hästar är fan verklighets svar på Harry Potter. De kommer i hel och halvblod och är möjligtvis magiska.
ganska säker på att det är varm och halv blood.
Fast där vart det lite fel va? Höstar finns ju inte...
>>22682
Och de är frukter.
Ser dem ut som en frukt eller?
HÄSTTRÅD4EVER
Bästa häst rasen?
Mustang all the way!
2012: Hästar finns inte
2013: Hästar finns i allt.
>>24154
Antar att Eskil Erlandsson runkar ihjäl sig nu.
Och därför äter jag bara bacon. Inte för att Erlandssons runkande har med saken att göra.
Spring som vinden brunte!
Hästar är stora och starka. Dem dör nästan aldrig. Bara nån gång ibland.
Älskar att den här tråden finns kvar!
Det här var min första häst, Drolle. Jag hatade namnet men jag kommer aldrig att glömma honnom. Vad hete era gamla hästar?
>>25285
Du är fan jobbigare än Lennart Svensson, för han orerar åtminstonde om olika saker.
>>25406
>Sen hänger han ut folk på ridskolrna och falskt och sanningslöst anklagar andra personer för det han själv gör mot hästar!
Sluta skriv om dig själv i 3:e person!
>>25523
Ja nu jävlar är det fest, vår och brasa!
>>25523
Vad hände hos folk då?
Själv tänkte vi picknicka och grilla men det blev taskigt väder mot eftermiddagen så vi hade Stargate drinking game istället och stekte det vi skulle dricka. Det var trevlisch <3
Hur snabb är en häst när väll kommer till kritan? Jag menar, man kan inte bara läsa det på hästopedia precis.
Jag var iväg idag med en kompis till stallet hon brukar gå till och hälsade på hästar.
>>25740
Kan du berätta mer om hur det var, snälla?
Det var inte riktigt anekdoten som var poängen.
Jag tyckte hästen hade ett skönt namn.
>>25744
Nafsade inte Valentino efter dig?
>>25752
Han försökte döda mig :<
>>25753
Haha!
>>25753
Jag rider Valentino.
Valentino rider dig.
Hästar finns inte :PpPpPpPpPp
När får vi se den första hästen i rymden?